Ta hjälp för en smidigare resa 🗺️

Det räcker inte med att dela ut böcker i början av terminen för att barn ska ta eget ansvar och lära sig nya saker varje dag. Att dela ut kurser till vuxna och förvänta sig att de kommer att öppna dem fungerar lika dåligt.

Världen är full av mer spännande saker än kompetensutveckling. Möten, fika, jobb, möten, fika, och jobb för att nämna några saker. Du behöver en plan för hur du ska göra.

Vad ska de lära sig, varför ska de lära sig det, och hur ska de lära sig det? Hur ska du motivera dem att lära sig och andra liknande frågor behöver du svar på. Just eftersom det är lurigt har vi tagit fram en metod från början till slut. Utan hjälp är det lätt att ramla i fällan att göra allting samtidigt.

 
The ability to learn faster than your competitors is the only sustainable competitive advantage.
— Steven Kotler
 

Processen

Behov och syfte

Vad är anledningen till att ni vill göra det här?

  1. Vilka problem vill ni lösa?
  2. Vad ska de anställda göra annorlunda?

Var börjar vi

Är det säljkåren, HR-avdelningen eller något annat kompetensområde vi ska fokusera på först?

Kompetensområden utgår ifrån vad anställda görgör snarare än var de råkar höra hemma i organisationsschemat.

Färdigheter och nivåer

Vad behöver de anställda göra för att lyckas, och varför gör de det inte redan?

Vi har redan en bra bank av färdigheter att välja ifrån. De som inte finns sen tidigare kan vi skapa tillsammans. Du kan läsa mer på sidan om att skapa innehåll om du vill veta hur vi tänker kring varje enskild färdighet.

Definiera

Vi sätter upp ett mål och formulerar hur vi ska nå dit, steg för steg.

Leverans

Nu är det dags att dra igång. Allt behöver inte vara klart för att starta, vi kör så snart det är möjligt.

  1. Teknisk leverans av lärplattform. (Skapa upp användare och struktur, integrera med befintliga HR-system eller användardatabaser)
  2. Workshop för chefer (Säkerställa ägandeskap)
  3. Första lansering (Chefer)
  4. Lansering (Medarbetare)

Sammanfattning

  1. Internt engagemang är en nyckelfaktor för framgång.
  2. Nära dialog och samarbete är måste.
  3. Ett långsiktigt perspektiv är absolut nödvändigt för en transformation. Det sker inte över en natt.

Vi börjar med att ställa mängder av frågor för att ta reda på behovet. Kunder har kommit till oss för att de velat ha en specialist-kurs, men istället har det landat i ett förändringsarbete i chefsledet.

Vi hjälper dig genom hela processen, från förankring internt till implementation och utvärdering. Läs mer om att skapa innehåll.