Det var en gång två kollegor som jobbade med utbildning av anställda. Hur många kurser personalen än gick blev de inte bättre. “Varför hjälper det inte” funderade kollegorna. “Det måste finnas ett bättre sätt tänkte de.” Efter att ha läst hyllmeter av forskning och böcker skapade de en fantastisk utbildningsmodell som kunde göra skillnad på riktigt. “Vi ska göra träning som engagerar”, sa den ena. “Vi borde starta ett företag som hjälper medarbetare lyckas”, sa den andra.
Eureka! Currics föddes.

 2003

Peter och Kristoffer möts för första gången. Då iklädda grön uniform i kronans tjänst.

 

2016

Långt senare börjar de båda på samma mediebolag där Peter blir ansvarig för kompetensutveckling och Kristoffer anställs som produktägare för säljverktyget.

Ett samarbete kring kompetensutveckling börjar ta form.

 

2018

Kristoffer släpper produktägarskapet och går vidare till att enbart jobba med kompetensutvecklingen istället. Peter har nu inlett samarbeten med flera svenska mediakoncerner.

 

2019

Peter och Kristoffer startar Currics i November och får omedelbart sin första stora affär.

 

2020

Currics fortsätter att skapa magi som ett eget bolag. Nu föds tanken på att jobba modulbaserat istället för med traditionella kurser.

 

2021

Den färdighetsbaserade modellen är nu ett helt utvecklat koncept som framgångsrikt används av flera kunder. Currics har hittat sin unika produkt som marknaden gillar.

En journalistutbildning tas fram och sjösätts enligt samma koncept.

 

2022

Caseträning och gruppövningar tas fram för journalister och säljare. En ny utbildning startas för distributörer vilket är ytterligare ett av mediebolagens ben.

 

2023

En ledarskapsutbildning som är uppdelad i ledarskap och chefskap lanseras tillsammans med flera fristående kurser för chefer.

 

2024

Currics börjar utbilda inom energibranschen och Daniel Mohlén blir en del av företaget.