Ett sätt att positionera ditt företag är att bjuda på kunskap. Se till att utbilda dina partners och kunder för att bygga förtroende och lojalitet. Utbildning som ett sätt att stå ut från konkurrensen.

Ytterst handlar det om att skifta företagets förhållningssätt mot att i alla lägen vilja göra sina kunder bättre.

Att erbjuda utbildningar och övning digitalt kan vara en del i lösningen. Då kan de som vill utbilda sig hålla koll på vad de lärt sig. Det är möjligt att repetera och ta till sig ny kunskap samtidigt som din kunder hela tiden är i kontakt med ditt varumärke.

För att utbildningarna ska bli relevanta måste du ha satt upp tydliga mål och funderat kring vad du vill att dina kunder eller partners ska börja göra annorlunda. Ska de bli bättre beställare, involvera dig tidigare i projekten eller kanske sälja mer av dina produkter?

Nästa steg är att fråga sig varför de inte redan gör det där du vill att de ska göra. Saknar de kunskapen, träningen eller är det kanske företagskulturen som inte tillåter dem att göra som de vill.

Tillsammans går vi igenom de här frågeställningarna i en första workshop innan vi börjar formulera lösningar. Om du vill veta mer om hur det går till, fortsätt till arbetsprocessen.